Helaas, het is wat stil geweest in de Herberg. Vorige week waren we zelfs gesloten, aangezien ikzelf nog op Maui (Hawaii) vakantie hield en Ariane genoeg had van de Nederlandse zomer en zonniger oorden is gaan opzoeken. Maar vanaf vandaag zijn onze deuren weer open en is iedereen weer van harte welkom voor een lekker glas wijn, sap, bier of andere drankje en een simpele maar voedzame maaltijd.

Op Maui heb ik heerlijke dingen gegeten, waaronder vers gebakken bananencake. Ik ga dit weekend zelf wat recepten hiervan uitproberen, zodat onze gasten ook van deze heerlijke lekkernij kunnen gaan genieten. In Californië, waar ik twee weken van de natuur, het weer én het eten en drinken heb genoten, heb ik ook veel inspiratie opgedaan voor onze Herberg. Als de jetlag is uitgewerkt, zal ik uiteraard verslag doen!

picknick.jpgAlvast één ding wil ik vast noemen, iets wat de Californische wijnmakers heel goed hebben begrepen: je kunt in veel wijngebieden heerlijk picknicken op het terrein van de winery! Er staan picknick-banken, er is soms een prachtige tuin en je mag je eigen sandwiches en sapjes meenemen. Wel heeft men graag dat als je wijn drinkt, je een fles van de winery neemt waar je bent. Logisch, lijkt me. We hebben dit twee keer gedaan, dat picknicken, en het is onze heel goed bevallen. Ze zouden dat in Frankrijk en elders in Europa ook moeten invoeren.

Ik ga het onze wijnmaakster ook maar eens voorstellen: picknicken in de tuin van Herberg De Ketel en de Kurk met een glas (of twee) eigengemaakte pruimen- of kruisbessenwijn. Ik denk dat ze het wel zal zien zitten…..

Mariëlla